![](/libraries/images/1px.gif)
![](/libraries/images/1px.gif)
![](/libraries/images/1px.gif)
Producent
-
Ars Cameralis (2)
-
Galeria BWA, Ars Cameralis (5)
-
Galeria BWA, Atelier 34zero Muzeum (8)
-
Galeria Sztuki Współczesnej BWA (36)
-
Galeria Sztuki Współczesnej BWA, ASP Katowice (1)
-
Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Atelier 34zero Muzeum, Galerie Nadja Vilenne (1)
-
Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie (1)
-
Instytut für Auslandsbeziehungen, Verlag der Buchhandlung Walter König (1)
-
Warszawski Okręg Związku Polskich Artystów Plastyków, Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu (dodruk) (1)
-
Wydawnictwo KROPKA (1)
Cena
-
od
do
28 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2023
![28 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2023](/environment/cache/images/300_300_productGfx_449/Galeria-BWA-28Biennale-plakatu-2023-zdj-radoslaw_kazmierczak80.jpg)
Katalog 28 Biennale Plakatu Polskiego zawiera reprodukcje plakatów nagrodzonych, wyróżnionych oraz zakwalifikowanych do wystawy w 2023 roku. Znajdziecie w nim wyjątkowy wybór plakatów powstałych w latach 2021–2023.
Katalog to gratka dla wszystkich zainteresowanych współczesnym plakatem.
Dostępność: duża ilość
26 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2019
![26 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2019](/environment/cache/images/300_300_productGfx_132/145.jpg)
W książce znajdziecie nie tylko przegląd wszystkich niemalże trendów w projektowaniu graficznym, ale również potwierdzenie wrażliwości, czujności i zaangażowania artystów w najbardziej palące problemy współczesnego świata. Obok plakatów reklamowych i manifestów artystycznych pokaźną część tej kolekcji stanowią prace bezkompromisowo komentujące sytuację polityczną, wskazujące niepokojące zjawiska społeczne i zagrożenia, sięgając często po kontrowersyjne symbole i mocne metafory. Rzeczywistość odbija się w plakacie jak w lustrze, umacniając jego pozycję wciąż przystającej do obecnych czasów formy artystycznej wypowiedzi.
Dostępność: średnia ilość
27 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2021
![27 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2021](/environment/cache/images/300_300_productGfx_423/27BPP-okladka-ksiegarnia-01.jpg)
Katalog 27 Biennale Plakatu Polskiego zawiera reprodukcje plakatów nagrodzonych, wyróżnionych oraz zakwalifikowanych do wystawy w 2021 roku. Znajdziecie w nim wyjątkowy wybór plakatów powstałych w latach 2019–2021. Katalog jest pięknie wydany, gratka dla wszystkich zainteresowanych współczesnym plakatem.
Dostępność: na wyczerpaniu
Próba sił
![Próba sił](/environment/cache/images/300_300_productGfx_198/6fc385390b72e8ba11e46eee8c2f2903.jpg)
Artyści, filozofowie, krytycy sztuki przyglądają się ciału z różnych perspektyw. Miłosz Markiewicz bada jego uwikłanie w nowoczesnych technologiach i granice cielesnej wolności. Agnieszka Kwiecień kieruje uwagę na skrępowane, zniewolone kulturowymi normami ciało kobiety i rodzący się wobec tej opresji bunt. Daria Skok analizuje rolę ciała artysty w procesie twórczym i relacje dzieła z ciałem odbiorcy. Artyści odnoszą się do zagadnienia sięgając po różne środki wyrazu i poruszając się w wielu obszarach. Tworzą m.in. zagłuszacze sygnału GSM, broń soniczną, warsztaty wrestlingu, wymyślne tortury z kreskówek, nieprzyjemne zapachy czy drażniące dźwięki.
Dostępność: duża ilość
Ireneusz Walczak „Budowanie tożsamości”
![Ireneusz Walczak „Budowanie tożsamości”](/environment/cache/images/300_300_productGfx_447/Walczak-okladka.jpg)
Twórczość Walczaka przywodzi na myśl Heideggerowskie bycie-tu-oto i bycie-w świecie. Artysta stawiał w prezentowanych pracach pytanie o tożsamość. Pytanie, na które nie istnieje jednoznaczna odpowiedź ani wzór. Każdy sam odpowiada za własną tożsamość, za dokonane wybory, budowanie sensu życia.
Problematyka tożsamości implikuje podstawowe kwestie egzystencjalne — podejmowanie decyzji, czas, pamięć, pokazujące nieustanne trwanie procesu tworzenia siebie, ciągłego reinterpretowania własnego ja pod wpływem zaistniałych okoliczności. Malarstwo Ireneusza Walczaka stanowi swoistą psychoanalizę człowieka współczesnego. Obecność wizerunku ciała w twórczości artysty w dobie digitalizacji, która zdaje się je unieważniać, przypomina o jego wpisaniu w ludzką tożsamość.
Dostępność: na wyczerpaniu
Przesilenia
![Przesilenia](/environment/cache/images/300_300_productGfx_315/370.jpg)
Eksplorowany na różne sposoby dźwięk staje się artykulacją momentu kumulacji energii i nagłej utraty sił, balansowania na granicy szczytu formy i bezsilności, procesów narastania i opadania, stopniowego dojrzewania i nagłego schyłku, chaosu przepełnionego agresją przechodzącego w odurzenie i ulgę.
Dostępność: duża ilość
Sztuka w galerii
![Sztuka w galerii](/environment/cache/images/300_300_productGfx_421.jpg)
Książka towarzysząca wystawie sztuka_w_galerii, która jest naturalną kontynuacją projektu sztuka_w_przestrzeni, realizowanego w 2020 roku w katowickiej Galerii Sztuki Współczesnej BWA.
Dostępność: średnia ilość
Katowicki Underground Artystyczny po 1953 roku
![Katowicki Underground Artystyczny po 1953 roku](/environment/cache/images/300_300_productGfx_295/4fbee9ff28e08758f522681c05d4d9e4.jpg)
Katowicki Underground Artystyczny po 1953 roku prezentuje ważny nurt ruchu alternatywnego w sztuce polskiej rozwijający się w Katowicach w latach 1953—1989.
Dostępność: na wyczerpaniu
Śląsk Active
![Śląsk Active](/environment/cache/images/300_300_productGfx_160/372.jpg)
Książka Śląsk Active zawiera teksty krytyczne, interdyscyplinarne analizy obserwowanych zjawisk kulturowych sztuki młodych na Śląsku w latach 2005–2008 — między innymi słownik muzyki powstającej na Śląsku, ukierunkowany na alternatywne brzmienia, charakterystyczne dla pierwszego dziesięciolecia XXI w. — jak i zarys kondycji tutejszej sceny teatralnej.
Dostępność: średnia ilość
Śląska Szkoła Plakatu
![Śląska Szkoła Plakatu](/environment/cache/images/300_300_productGfx_351/371.jpg)
Kiedy mówimy śląska szkoła plakatu, termin ten wydaje się oczywisty w odniesieniu do środowiska twórczego skupionego wokół katowickiej metropolii z jej instytucjami, wydawnictwami, uczelniami (w tym przede wszystkim z Filią krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych), ze Związkiem Polskich Artystów Plastyków, galeriami, a zwłaszcza z Biurem Wystaw Artystycznych, w którym już piętnaście razy, od ponad 30 lat eksponowano wielkie cykliczne wystawy Biennale Plakatu Polskiego- słowem z długą tradycją i dorobkiem artystycznym i dydaktycznym w dziedzinie projektowania, rozpowszechniania i promowania sztuki plakatu.
Dostępność: średnia ilość
Krystian Burda „Czarny punkt”
![Krystian Burda „Czarny punkt”](/environment/cache/images/300_300_productGfx_300/4251c3fa7e0fb3efe950e0e283b253ec.jpg)
Jest to pierwsza publikacja, tak szeroko ujmująca monografię artysty. W katalogu znaleźć można teksty przybliżające genezę powstania prac i ich kontekst, a także obszerną prezentację prac artysty.
Dostępność: średnia ilość
25 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2017
![25 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2017](/environment/cache/images/300_300_productGfx_204/e3b82098756658f218211f8ec2d49dec.jpg)
Katalog 25 Biennale Plakatu Polskiego zawiera reprodukcje plakatów nagrodzonych, wyróżnionych oraz zakwalifikowanych do wystawy w 2017 roku.
Dostępność: średnia ilość
24 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2015
![24 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2015](/environment/cache/images/300_300_productGfx_205/2b4f5018205a33a180363349d2e84a9e.jpg)
Katalog 24 Biennale Plakatu Polskiego zawiera reprodukcje plakatów nagrodzonych, wyróżnionych oraz zakwalifikowanych do wystawy w 2015 roku.
Dostępność: średnia ilość
„Signal box/Nastawnia” o znaku w sztuce
![„Signal box/Nastawnia” o znaku w sztuce](/environment/cache/images/300_300_productGfx_404/499.jpg)
Publikacja „Signal box/Nastawnia” poświęcona jest sztuce posługującej się znakiem, symbolem bądź wykorzystującej je w swych narracjach. Znak traci swą funkcję informacyjną, stając się narzędziem opresyjnym — organizerem życia w rękach różnych władz: ekonomicznych, społecznych, państwowych, religijnych. Prezentowane prace sygnalizują problemy, zagrożenia, wytrącając z posłusznego podporządkowywania się wyznaczanym kierunkom oraz zachęcając do stawania się krytycznym obywatelem. „Signal box/Nastawnia” konfrontuje. Wizualny aspekt prezentowanych prac, oddziałujących na siebie, kształtuje obszar przemieszania znaczeń oraz kolorystycznej gry barw tradycyjnie przypisanych danym znakom.
Dostępność: duża ilość
21 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2009
![21 Biennale Plakatu Polskiego Katowice 2009](/environment/cache/images/300_300_productGfx_362/417.jpg)
Katalog 21. Biennale Plakatu Polskiego zawiera reprodukcje plakatów nagrodzonych i zakwalifikowanych do wystawy.
Dostępność: średnia ilość
Mleczne zęby
![Mleczne zęby](/environment/cache/images/300_300_productGfx_210/465.jpg)
Mleczne zęby to artystyczna próba powrotu do przeszłości, odwołanie się do wspomnień zarówno tych dobrych, jak i złych, wstydliwych i nic nieznaczących. Stopniowo ukazując to, co w nas ukryte.
Dostępność: duża ilość
Przypadkowe przyjemności
![Przypadkowe przyjemności](/environment/cache/images/300_300_productGfx_319/471.jpg)
Katalog to artystyczne recepty na przyjemności podane przez kilkunastu zaproszonych do projektu twórców: Erwinę Ziomkowską, Michała Gayera, Mikołaja Grospierra, Łukasza Skąpskiego, Grzegorza Sztwiertnię, Karolinę Szymanowską, Basię Bańdę, Małgorzatę Markiewicz, Michała Smandka, Katarzynę Skrobiszewską, Pawła Szeibla, Kubę Dąbrowskiego, Radka Szlagę i Bartka Buczka.
Dostępność: średnia ilość
Andrzej Pawłowski
![Andrzej Pawłowski](/environment/cache/images/300_300_productGfx_149/151.jpg)
Andrzej Pawłowski jest jednym z najwybitniejszych artystów polskich czasu powojennego. Stał się znany w latach pięćdziesiątych dzięki kineformom — ruchomym, improwizowanym obrazom świetlnym, które następnie sfilmował. Stymulatory wrażeń nieadekwatnych — rzeźby dotykowe jakie stworzył na początku lat sześćdziesiątych krytyka uznała za bezprecedensowe w historii sztuki.
Dostępność: na wyczerpaniu
Andrzej Urbanowicz. Splendor Solis 1999/2000
![Andrzej Urbanowicz. Splendor Solis 1999/2000](/environment/cache/images/300_300_productGfx_446/urbanowicz-tymczasowy.jpg)
Andrzej Urbanowicz nie jest związany z tą tradycją sztuki nowoczesnej, którą określa się mianem poszukiwań formalnych, jego prace nie powstają w wyniku analizy dokonywanej według reguł abstrakcyjnej kodyfikacji koloru, formy i materii, ich wzajemnych zależności i kontaminacji. Chce by obraz zapisał się w wyobraźni jako coś o wiele głębszego, niż zespół takich czy innych form, o takiej a nie innej kompozycji, aby malarstwo nie sprowadzało swojego znaczenia do ‘zewnętrznej powierzchni’, a dalece bardziej wyrażało rozmaite stany duchowo-emocjonalne, przekazywało różne idee.
Publikacja zawiera teksty Henryka Wanieka, Marka Meschnika oraz tekst „Okazanie” Andrzeja Urbanowicza. Na końcu książki znajduje się kalendarium, spis wystaw oraz bibliografia.
Dostępność: brak towaru
10,00 zł
Gerhard Richter „Survey”
![Gerhard Richter „Survey”](/environment/cache/images/300_300_productGfx_182/bb94198852ad100048bb868523b3e0eb.jpg)
Reprodukowane prace Gerharda Richtera wraz komentarzem Dietera Schwarza oraz biografią Artysty.
Dostępność: średnia ilość
Jacek Rykała „Raj utracony”
![Jacek Rykała „Raj utracony”](/environment/cache/images/300_300_productGfx_247/7249067c4c7965246002bacd96990a74.jpg)
Katalog-retrospektywa wybitnego śląskiego artysty. Prezentuje przekrojowo prace z ostatnich 30 lat twórczości.
Dostępność: duża ilość
Jan Młodożeniec. PortArt
![Jan Młodożeniec. PortArt](/environment/cache/images/300_300_productGfx_453/mlodozeniec-01.jpg)
Pozorna prostota i łatwość sztuki tego Artysty, mogą zmylić przypadkowego widza. Znający artystę wiedzą jednak, jak wiele pracy wkłada w namalowanie projektu plakatu, jak wiele szkiców musi wykonać by osiągnąć zadowalający go kształt. Publikacja zawiera teksty Zdzisława Schuberta oraz Edmunda P. Lewandowskiego, znajdziemy w niej również notę biograficzną i bibliografię.
Dostępność: duża ilość
Jeanine Cohen
![Jeanine Cohen](/environment/cache/images/300_300_productGfx_332/a0d2bf8dcb034f38b6ac5e8f95649694.jpg)
Sposób traktowania koloru zarówno przez Javiera Fernandeza, jak i Jeanine Cohen staje się bardziej czytelny w ramach pomysłu na zestawienie ich prac. Ta metoda podwójnej prezentacji (umieszczenie asamblaży obojga artystów na przeciwległych ścianach) wydaje się prowadzić do żywej wymiany energii, która, podkreślając ich wzajemne różnice i specyfikę, daleka jest od konfrontacji. Gdzieś w tle owo zestawienie staje się również okazją do spotkania spędzającej ze sobą życie pary i wyraża ich doskonałe, wzajemne zrozumienie.
Jérémie Demasy Tapiseria, 2014
Dostępność: duża ilość
Jiří Anderle. Patrząc za siebie i przed siebie
![Jiří Anderle. Patrząc za siebie i przed siebie](/environment/cache/images/300_300_productGfx_367/421.jpg)
Jiří Anderle tworzy krajobraz mentalny, w którym stopniowo odkrywa ukryte lub zapomniane warstwy ludzkiego umysłu. To poszukiwanie źródeł i podstaw doprowadziło go szybko do zainteresowania tym, co do niedawna jeszcze nazywano sztuką prymitywną, a więc formą ekspresji, w której strach, cudowność i kreatywność znajdują wyraźną formę plastyczną. Te artefakty, dziś zwane sztuką pierwotną, stanowią dla Anderlego doskonałą przeciwwagę wobec kulturowych zjawisk i uprzedzeń cywilizacji zachodniej.
Dostępność: duża ilość
Karol Wieczorek „Złe oko”
![Karol Wieczorek „Złe oko”](/environment/cache/images/300_300_productGfx_138/353.jpg)
Książka Złe oko to najprawdopodobniej jedyne wydawnictwo prezentujące tak obszernie i przekrojowo sztukę śląskiego artysty Karola Wieczorka. W środku znajdują się rysunki, obrazy, instalacje, zarówno te wczesne, jak i najnowsze prace artysty, okraszone słowem między innymi Tadeusza Nyczka.
Dostępność: na wyczerpaniu
Kolekcja sztuki współczesnej Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
![Kolekcja sztuki współczesnej Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku](/environment/cache/images/300_300_productGfx_456/Galeria-BWA-ksiegarnia-Oronsko.jpg)
„Centrum Rzeźby Polskiej ma swoją siedzibę w Orońsku. Jest to miejsce na Mazowszu, położone w samym środku Polski, między Warszawą a Krakowem. Oddalone od chaosu współczesnej cywilizacji i zgiełku miasta, stanowi jednocześnie zaprzeczenie nudy i przeciętności prowincji. (...)
Jako miejsce spotkań wybrali Orońsko rzeźbiarze. Stąd niedaleko było do złóż szydłowieckiego piaskowca. Tu znaleźli zacisze, które wypełnili odgłosami swych narzędzi, pragnąc obudzić i wskrzesić uśpiony genius loci. (...)”
Mariusz Knorowski — fragmenty wstępu do katalogu
Dostępność: duża ilość
Łukasz Korolkiewicz „Obrazy 1983—1996”
![Łukasz Korolkiewicz „Obrazy 1983—1996”](/environment/cache/images/300_300_productGfx_454/Korolkiewixcz-okladka-ksiagarnia-01.jpg)
„Twórczość Korolkiewicza — przechodząc ewolucję od etapów bardziej dekoracyjnych, odmiany nowej figuracji, inspiracji pop-artem, groteską czy surrealizmem — zdefiniowała się w końcu jako bardzo specyficzny, autorski sposób malowania w oparciu o dokumentację fotograficzną.”
Dostępność: na wyczerpaniu
Michał Kliś. Plakat/Poster
![Michał Kliś. Plakat/Poster](/environment/cache/images/300_300_productGfx_372/433.jpg)
Patrząc na plakaty Michała Klisia mamy wrażenie, że powstają spontanicznie i lekko, że są rezultatem niedługiej chwili, która decyduje o zamyśle plastycznym, ale równocześnie jest czasem realizacji. (…) Plakaty mają siłę uważnie przeglądanych szkicowników. Są jak listy pisane nieraz nerwowym pismem, nieraz znowu z kaligraficzną perfekcją, a to tylko po to byśmy je z uwagą zrozumieli, byśmy odszukali w nich to, co skierowane jest tylko i wyłącznie do nas”.
prof. Stanisław Rodziński, fragmenty tekstu „Listy przyklejone do ścian”
Dostępność: średnia ilość
Nic nie widać
![Nic nie widać](/environment/cache/images/300_300_productGfx_409/503.jpg)
Nic nie widać to książka, w której znajdziecie prace czterech młodych artystek i artystów: Macieja Nawrota, Bartosza Kokosińskiego, Karoliny Żyniewicz i Małgorzaty Szymankiewicz. Mierzą się oni z nieobecnością, znikaniem i niemożnością. Publikacja jest podsumowaniem serii wystaw odbywających się w 2011 roku w Małej Przestrzeni Galerii Sztuki Współczesnej BWA.
Dostępność: średnia ilość
Nie Ja
![Nie Ja](/environment/cache/images/300_300_productGfx_325/aa19aa1e8d8be3065b3850463a627419.jpg)
Sztuka prezentowana w książce Nie ja odnosi się do egzystencjalnych pytań o kobietę. Mówi o mechanicznym żywocie kobiety, która myśli, że została ukarana przez Boga. Nie wnikając w powód wie, że nie cierpi, tak jak nie odczuwa przyjemności w życiu. Kobieta wierzy, że ma coś ważnego do powiedzenia. Znaczenie kobiet, ich role są zróżnicowane w zależności od religii, kultury czy miejsca. Książka pokazuje, że każdy z nas jest uwikłany w aspekt współczesnych dywagacji na temat kobiecych mitów czy prawd. Dotyczą one nas, wpływają na funkcjonowanie świata.
Dostępność: średnia ilość
Post-Gauguin
![Post-Gauguin](/environment/cache/images/300_300_productGfx_177/42f55ea7e52e18e9e99d06a616e0aea6.jpg)
Skąd przychodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? to tytuł obrazu Paula Gaugina. Kurator wystawy, artyści, autorzy tekstów stawiają założenie, że sformułowane w tytule obrazu pytanie Gauguina dotyczy w równej mierze sytuacji człowieka i jego świata, co statusu i kondycji sztuki oraz kultury.
Dostępność: duża ilość
Trzy tematy biblijne
![Trzy tematy biblijne](/environment/cache/images/300_300_productGfx_451/galeria-bwa-trzy-tematy-biblijne.jpg)
Publikacja poświęcona trzem różnym pod względem formalnym, artystycznym i ideowym, tematom biblijnym, w ujęciu Andrzeja Pawłowskiego (Genesis), Marka Chlandy (Droga Krzyżowa) i Jana Lebensteina (Apokalipsa).
Dostępność: duża ilość