Producent
- Ars Cameralis (2)
- Galeria BWA, Ars Cameralis (5)
- Galeria BWA, Atelier 34zero Muzeum (8)
- Galeria Sztuki Współczesnej BWA (36)
- Galeria Sztuki Współczesnej BWA, ASP Katowice (1)
- Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Atelier 34zero Muzeum, Galerie Nadja Vilenne (1)
- Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie (1)
- Instytut für Auslandsbeziehungen, Verlag der Buchhandlung Walter König (1)
- Warszawski Okręg Związku Polskich Artystów Plastyków, Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu (dodruk) (1)
Cena
-
od
do
Filip Dujardin „OVERview”
Filip Dujardin tworzy (cyfrowo) budowle nierzeczywiste lecz balansujące na granicy realności. Niektóre przywodzą na myśl dziecięce konstrukcje z klocków LEGO, które pomysłowy budowniczy wzniósł odrzucając krępującą wyobraźnię instrukcję. Tworzy architektoniczne pejzaże, które sytuują się pomiędzy rzeczywistością i fikcją. Bawi się elementami miejskiej architektury, układając z niej surrealistyczne kompozycje. Pokazuje fakt, że współczesne miasta to złożony organizm. Artysta czerpie niezwykłą przyjemność z umieszczania budynków w lokalizacjach, w których zazwyczaj się one nie pojawiają.
Dostępność: duża ilość
Multiphotographs — Amerykańska Zabawa
Publikacja „Multiphotographs – Amerykańska Zabawa” jest efektem współpracy Galerii Sztuki Współczesnej BWA oraz Atelier 34zero Muzeum ze Stefanem Okołowiczem, kolekcjonerem zaangażowanym w działalność Instytutu Witkacego w Warszawie. Katalog jest podsumowaniem wystawy fotografii wielokrotnych, którą prezentowano najpierw w Katowicach, a później w Brukseli. Wystawiane fotografie pochodzą z całego świata. Zbierane były przez wiele lat przez Stefana Okołowicza. Badacz zachwycił się tą formą portretowania w 1976 roku, po odkryciu w Zakopanem pochodzącego z 1917 roku portretu wielokrotnego Stanisława Ignacego Witkiewicza. Kolekcja liczy ponad 400 eksponatów.
Dostępność: duża ilość
Frank Synowicz „Hail to the Chief”
Publikacja dokumentuje projekt amerykańskiego artysty multimedialnego, Franka Synowicza, na który składają się poddane artystycznej ingerencji oficjalne portrety prezydentów Stanów
Zjednoczonych, od George’a Washingtona do Donalda Trumpa.
Deformując wizerunki głów państwa Synowicz dokonuje zamachu na godność urzędu, narusza jego nietykalność. Nobliwe twarze polityków przeobrażają się w przerażające monstra, symbolizując ciemną stronę władzy, manipulacje i nadużycia, brutalność kampanii prezydenckich, krótki termin ważności składanych obywatelom obietnic.
Dostępność: duża ilość
Okolice układów
Człowiek od zarania dziejów uparcie zadzierał głowę do góry i patrzył w niebo. Chciał w ten sposób pokonać ograniczenia, na które natrafiało nie tylko jego ciekawskie oko, ale i poszukujący porządku umysł. W katalogu Okolice układów międzynarodowa grupa artystów prezentuje prace, które powstały w odniesieniu do takich pojęć jak czas, nieskończoność czy wieczność.
Dostępność: duża ilość
Pierre Radisic „Konstelacje”
Pokawałkowane przez obiektyw Radisica ciała są wyprężone jak strzały, gotowe do skoku, wyprostowane, napięte, o widocznych liniach kręgosłupa, czy ścięgien. Człowiek sprowadzony do skóry – mapy stwarza tutaj wrażenie porządku i pełni, podkreślanej wprowadzonym przez artystę delikatnym rysunkiem mikrogwiazdozbioru biegnącym od jednego pieprzyka do drugiego. W poprzycinanych precyzyjnie kadrach nie ma miejsca na garbienie się, fałdki na brzuchu czy cellulit. Jest czysta geometria białego wzoru wyznaczonego na ciemnej powierzchni skóry. Wyczyszczone linie mapy kosmosu wykreślone nieznaną, ale pewną ręką.
Dostępność: duża ilość
Pierre Radisic „Portrety podwójne”
Cykl Pierra Radisica dopisuje kolejny rozdział do fizjonomiki czyli pseudonauki, która miała wyjaśniać zależności między rysami twarzy a charakterem, czy nawet przeznaczeniem człowieka – znajdowała wyraz od czasów starożytności w traktatach i tablicach katalogujących wyrazy twarzy. Przedstawione twarze są wydane na pastwę widza, przeznaczone do skatalogowania i opisania przez Innego, który będzie patrzył i wczytywał w nie swoje treści. Przemycał na ich powierzchni własne myśli i doświadczenia. Spojrzenie postaci portretowanych przez Radisica celuje w widza, wwierca się w niego, żądli go. Przyciągają go, jakby mógł użyczyć im życia, jakby był im coś winny.
Dostępność: duża ilość
Andrzej S. Kowalski
Publikacja przybliża postać jednego z najważniejszych artystów środowiska katowickiego — Andrzeja S. Kowalskiego (1930—2004) — malarza, grafika, profesora ASP, pisarza i eseisty, działacza opozycji antykomunistycznej.
Dostępność: średnia ilość
Pewna Finlandia
Powołany przez kuratorów zestaw prac „Pewnej Finlandii” tworzy fragmentaryczny i nastrojowy obraz warunków społecznych i ekologii Finlandii. Czterojęzyczny katalog „Pewna Finlandia” jest pokłosiem wystawy zorganizowanej przez Atelier 34zero Muzeum z Brukseli i prezentuje aktualną sztukę fińską — obiekty, instalacje, rzeźby.
Dostępność: średnia ilość
Andrzej Pawłowski
Andrzej Pawłowski jest jednym z najwybitniejszych artystów polskich czasu powojennego. Stał się znany w latach pięćdziesiątych dzięki kineformom — ruchomym, improwizowanym obrazom świetlnym, które następnie sfilmował. Stymulatory wrażeń nieadekwatnych — rzeźby dotykowe jakie stworzył na początku lat sześćdziesiątych krytyka uznała za bezprecedensowe w historii sztuki.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wszystkie kolory są dozwolone pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu
Odczucie barwy zawsze wyprzedza odczucie formy. Kolor odbieramy kolor najpierw, zanim zaczniemy myśleć o przedmiocie. W katalogu postawione zostały pytania o wykorzystanie kolorów w produkcji przedmiotów użytkowych. Jakie kolory są „wskazane” i do jakich celów? Jak kształtują one naszą kulturę wizualną i nasze codzienne otoczenie? Jak ewoluują nasze preferencje w kwestii kolorów? Oprócz tekstów w czterech językach publikacja zawiera reprodukcje prac 11 artystów, bazujących na idei ready-mades, czyli przedmiotów gotowych, produkowanych masowo i wprowadzonych w nowy kontekst, jakim stała się w 2008 roku przestrzeń galerii BWA w Katowicach.
Dostępność: średnia ilość